[sehitlerolmezvatanbolunht5[1].gif]

6 Nisan 2010 Salı

1. Bazı canlılar dış görünüşünde canlı özellikleri göstermeyebilir. Bu tür canlılar uyku halinde olarak tanımlanır. Aşağıda verilen canlılardan hangisi uyku halindeki canlılara örnektir?

kış uykusuna yatmış ayı
çimlenmemiş fasulye tohumu
ilkbaharda çiçek açmış bir ağaç
yeni doğmuş bir kuzu
Bilmiyorum

2. Hangisi cansızdır?

Bakteri
Virüs
Mikrabik canlılar
Su
Bilmiyorum

3. Bir varlığın canlı olup olmadığı hangi özelliklerine bakarak anlaşılır?

Rengine
Şekline
Büyüklüğüne
Hareketine
Bilmiyorum

4. Aşağıda hangi seçenek bir yönüyle diğerlerinden farklıdır?

Kuş-balık
Ağaç-kuş
Ağaç-balık
Ceviz-nohut
Bilmiyorum

5. Aşağıdakilerden hangisi canlılar için yaşam alanı olamaz?

deniz
toprak altı
uzay boşluğu
hava
Bilmiyorum

6. Hangisi özellikle bitki hayvanlarda farklıdır?

Boşaltım yapma
Solunum yapma
Hareket etme
Beslenme
Bilmiyorum

7. Aşağıdaki atıklardan hangisi doğada en uzun süre kalır?

Plastik şişe
Cam şişe
Kağıt
Portakal kabuğu
Bilmiyorum

8. Çevremizde gözle göremediğimiz çok küçük canlılar vardır. Bunları ancak mikroskop yardımıyla görebiliriz. Böyle canlılara mikroskobik canlılar denir. Aşağıda verilen durumlardan hangisinin gerçek- leşmesinde mikroskobik canlıların etkisi yoktur?

Açıkta bıraktığımız yemeğin zamanla bozulması
. Kirli sularda oynayan bir çocuğun hastalanması
Poşet içinde bekleyen ekmeğin küflenmesi
Buzluğa konulan suyun donması
Bilmiyorum

9. Hem karada hem suda yaşayan canlı hangisidir?

Ayı
Balık
Kuş
Kurbağa
Bilmiyorum

10. Bir mercek yardımı ile küçük nesnelerin büyük görünmesini sağlayan alettir.Aşağıdakilerden hangisi yukarıdaki tanımın cevabıdır?

Dürbün
Mikroskop
Mercek
Gözlük
Bilmiyorum

11. Hayvanların etinden sütünden v.b. özelliklerinden yararlanmaktayız. Buna göre etinden faydalanmadığımız hayvan hangisidir?

arı
kabak
balık
manda
Bilmiyorum

12. Canlıların yaşadıkları çevre o canlıya ait olan yaşama alanı olarak adlandırılır. Aşağıda verilen canlı ve yaşama alanı eşleştir- melerinden hangisi yanlıştır?

kurbağa – dere kenarı
penguen – kutup bölgesi(antartika)
çay bitkisi – kurak bölge
ayı - dağlık ve ormanlık bölge
Bilmiyorum

13. Hangi hareket çevre kirliliğine karşı duyarsız birinin davranışına örnektir?

Yediği çekeirdeğin kabuğunu yere atan
Yerdeki çöpü çöp kutusuna atan
Tüküreceği zaman mendiline tüküren
Yazılmamış küçük kağıtları kesip kendine not defteri yapan
Bilmiyorum

14. Beslenen canlılar besinlerdeki faydalı maddeleri alırlar.Besinlerin ise işe yaramayan kısımlarını dışarıya atarlar.Bu olaya boşaltım denir.Aşağıdaki canlılardan hangisinin boşaltım sistemi diğerlerinden farklıdır?

Kedi
Tavşan
Elma ağacı
Fare
Bilmiyorum

15. Hangisi, toprağın kirlenmesinin nedenlerindendir?

Bitkisel kalıntı
Hayvansal kalıntı
Pet şişe ve plastik torbalar
Hayvan dışkıları
Bilmiyorum

16. Bazı canlıların yavruları bir süre yumurtanın içinde geliştikten sonra dünyaya gelir. Aşağıdakilerden hangisi bu canlılardandır

kedi
inek
yılan
deve
Bilmiyorum

17. Hangisinin yaşam alanı farklıdır?

Kunduz
Fok
Yunus
Karınca
Bilmiyorum

18. Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

çıplak gözle göremeyeceğimiz kadar küçük canlılar vardır
Çevreye attığımız atık maddeler çevre kirliliği yapar
Ağaçlar cansız varlıklardır
Balıklar suda yaşarlar
Bilmiyorum

19. Aşağıdaki olaylardan hangisi gözle göremediğimiz canlılar tarafından gerçekleştirilir

Erime
Donma
Küflenme
Büyüme
Bilmiyorum

20. Aşağıdaki ortamların hangisinde canlı yaşayamaz?

Boş bardakta
Atmosferde
Uzayda
Toprakta
Bilmiyorum

21. Hangisi çalılıkta yaşayamaz?

Serçe
Karınca
Böcek
Kartal
Bilmiyorum

22. Aşağıdaki varlıklardan hangisi canlıdır?

Ayçiçeği
Kırılmış cam
Ekmek
Güneş
Bilmiyorum

23. Canlılar, büyüyüp gelişmek veya enerji ihtiyaçlarını karşılamak için ................ yaparlar. Yukarıdaki cümlede noktalı yere aşağıdaki kelimelerden hangisi gelmelidir?

beslenme
tepki
solunum
boşaltım
Bilmiyorum

24. I. Dogurarak veya yumurta ile üreyebilirler II. Büyüme ve gelişmeleri sınırlıdır III.üreme ve beslenme yapmazlar IV. Aktif hareket edebilirler Yukarıdakilerden hangileri canlıların özelliklerindendir.

I-II
I-III-IV
I-II-IV
I-IV
Bilmiyorum

25. Canlı varlıkların olgunluğa ulaşıncaya kadar geçirdiği evrelerin tümüne ……….. adı verilir. Noktalı yere uygun kelime hangisidir?

Doğma
Beslenme
Gelişme
Çoğalma
Bilmiyorum

26. Aşağıdaki özelliklerden hangisi bütün canlılarda ortak olarak gözlenir?

yüzme
yer değiştirme
hareket
konuşma
Bilmiyorum

Hiç yorum yok: