[sehitlerolmezvatanbolunht5[1].gif]

14 Nisan 2010 Çarşamba

1. Aşağıdaki varlıklardan hangisi canlıdır?

masa
bayrak
kalem
ayçiçeği
Bilmiyorum

2. 1-Aşağıdakilerden hangisi uyku halindeki canlıdır?

su
yumurta
hava
güneş
Bilmiyorum

3. ''Kamuoyunu etkileyen en önemli güçlerden biri ..................'' cümlesini aşğıdakilerden hangisiyle tamamlayabiliriz?

okuldur
paradır
medyadır
belediyedir
Bilmiyorum

4. Aşağıdakilerden hangisinde canlı uyku halindedir?

ayı
kurbağa
balık yumurtası
midye
Bilmiyorum

5. Aşağıdakilerden hangisi çevreyi güzelleştirmek için yapılan faaliyetlerden değildir?

ağaç dikmek
çöp toplamak
fidan dikmek
ağaç kesmek
Bilmiyorum

6. Aşağıdakilerden hangisi canlıların ortak özelliklerinden değildir?

solunum
beslenme
fotosentez
hareket
Bilmiyorum

7. Gözle görülemeyecek kadar küçük canlıları görmemizi sağlayan araç nedir?

Steteskop
teleskop
mikroskop
dürbün
Bilmiyorum

8. Aşağıdakilerden hangisi bir kısım canlılık özelliklerine sahiptir?

tohum
toprak
atmosfer havası
güneş ışığı
Bilmiyorum

9. Aşağıdakilerden hangisi canlı olabilir?

kurumuş yaprak
mobilya için hazırlanmış tahta
öğütülmüş buğday
kuru fasulye
Bilmiyorum

10. Aşağıdaki verilen varlıklardan hangisi canlıdır?

toprak
hava
deve
hava
Bilmiyorum

11. Aşağıdakilerden hangisi tüm canlıların ortak özelliklerinden biri değildir?

solunum yaparlar
kendi besinlerini üretirler
çoğalırlar
hücrelerden oluşurlar
Bilmiyorum

12. 2-Hangisi canlılık özelliğidir?

yüzmek
üremek
koşmak
düşmek
Bilmiyorum

13. Aşağıdakilerden hangisi seçim sonucu görev alır?

vali
belediye encümeni
kaymakam
öğretmen
Bilmiyorum

14. Bir tohumun çimlenerek gelişmesi ve sonuçta yeni bir canlıyı oluşturması, aşağıdakilerden hangisine örnek verilebilir?

beslenme ve irkilme
büyüme ve çoğalma
hareket ve solunum
hücrelerden oluşma ve boşaltım
Bilmiyorum

15. Bir tohumun çimlenerek gelişmesi ve sonuçta yeni bir canlıyı oluşturması, aşağıdakilerden hangisine örnek verilebilir?

beslenme ve irkilme
büyüme ve çoğalma
hareket ve solunum
hücrelerden oluşma ve boşaltım
Bilmiyorum

16. Aşağıdakilerden hangisi bakterilerin etkisi ile oluşmaz?

Sütün peynir ve yoğurda dönüşmesi
üzüm suyunun sirkeye dönüşmesi
meyve ,sebze ve yemeklerin çürüyüp bozulmaları
kızmık,nezle,grip gibi hastalıkların meydana gelmesi
Bilmiyorum

17. 3-Canlıların yaşadıklara yere ne denir?

evi
barınak
yaşam alanı
kulübe
Bilmiyorum

18. Doğadaki bitki ve hayvanların yaşamını sürdürebilmeleri için, aşağıdakilerden hangisine ihtiyaçları yoktur?

havaya
suya
güneş ışığına
mikroplara
Bilmiyorum

19. Canlı varlıkların olgunluğa ulaşıncaya kadar geçirdiği evrelerin tümüne ............... adı verilir.Noktalı yere uygun kelime hangisidir?

Doğma
Beslenme
Çoğalma
Gelişme
Bilmiyorum

20. 13- Yol kenarındaki su birikintisi içinde canlı olup olmadığını gözlemlemek isteyen bir öğreni aşağıdaki araçlardan hangisini kullanmalıdır?

teleskop
dürbün
mikroskop
periskop
Bilmiyorum

21. Aşağıdakilerden hangisi uyku halinde bir canlıdır?

tohum
rüzgar
toprak
kedi
Bilmiyorum

22. 14- Bitkilerin hayatlarını devam ettirebilmeleri için aşağıda verilenlerden hangisini dışardan almaları gerekli değildir?

Besin
Su
Güneş ışığı
Karbondioksit gazı
Bilmiyorum

23. Aşağıdakilerden hangisi uyku halinde bir canlıdır?

Tohum
Rüzgar
Toprak
Kedi
Bilmiyorum

24. Aşağıdaki olayların hangisi gözle göremediğimiz canlılar tarafından gerçekleştirilir?

donma
Erime
Büyüme
Küflenme
Bilmiyorum

25. 15- Aşağıda verilen canlılardan hangisi, hem karada hem de suda yaşıyabilir?

Yunus
Kedi
Balina
Kurbağa
Bilmiyorum

26. Aşağıdaki olayların hangisi gözle göremediğimiz canlılar tarafından gerçekleştirilir?

Donma
Erime
Büyüme
Küflenme
Bilmiyorum

27. 1.Aşağıda verilenlerden hangisi bitkileri hayvanlardan ayıran en belirgin özelliktir?

çoğalma
büyüme
hareket
solunum
Bilmiyorum

28. 2.Aşağıdakilerden hangisi canlıların özelliklerinden değildir?

büyüme
beslenme
erime
üreme
Bilmiyorum

29. 3.Sütten yoğurt oluşmasına neden olan aşağıdakilerden hangisidir?

mantarlar
bakteriler
hayvanlar
bitkiler
Bilmiyorum

30. Aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?

Solucanın yaşam alanı toprak altındadır.
Her canlının kendine özgü bir yaşam alanı vardır.
Serçe canlı bir varlık,bakteri cansız bir varlıktır.
Mikroskop gözle görülemeyecek kadar küçük canlıları görmemize yarar.
Bilmiyorum

31. Çevremizi korumak ve geliştirmek için aşağıda verilenlerden hangisi bireysel sorumluluğumuz sayılmaz?

Yere tüküren insanları uyarmak.
Çöpleri çöp kutusuna atmak.
Suyu ve elektriği gereksiz kullanmamak
Her sabah çöp arabalarıyla çevremizdeki bütün çöpleri toplamak.
Bilmiyorum

32. Aşağıdaki varlıklardan hangisi uyku halindeyken uygun koşullar oluştuğunda canlanır?

Istakoz
Yumurta
hava
Kalem
Bilmiyorum

33. Uyku halindeki varlıkların canlılık gösterebilmesi için aşağıdakilerden hangisine ihtiyaç duymaz?

Nem
Hava
Karanlık
Işık
Bilmiyorum

34. Aşağıdakilerden hangisi canlı değildir?

çiçek
Mikroskobik canlı
Menekşe
Güneş
Bilmiyorum

35. Aşağıdakilerden hangisi canlıların ortak özelliklerinden değildir?

hareket
konuşma
beslenme
çoğalma
Bilmiyorum

36. Uyku halindeki canlılar uygun koşullar oluştuğunda canlılık özelliği gösterir. Aşağıdakilerden hangisi uyku halindeki canlılara örnek olarak gösterilebilir?

tahta
su
yumurta
hava
Bilmiyorum

Hiç yorum yok: