[sehitlerolmezvatanbolunht5[1].gif]

16 Eylül 2010 Perşembe

Sosyal yıllık planı


 

SÜRE 

ÖĞRENME ALANI: Birey ve Toplum    ÜNİTE: Haklarımı Öğreniyorum 

 

AY 

HAFTA 

SAAT 

KAZANIMLAR 

ARA DİSİPLİNLER ile

İLİŞKİLENDİRME 

DERS İÇİ VE DİĞER DERSLER ile İLİŞKİLENDİRME 

ATATÜRKÇÜLÜK

 

ETKİNLİKLER 

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME 

AÇIKLAMALAR 

 

1.HAFTA 

3 

1.Bulunduğu çeşitli grup ve kurumlar içinde yerini belirler.

È İnsan Hakları ve Vatandaşlık (3- 2,14); (4-18)

2. Haklarını korumanın önemini açıklar.

14. Sorumluluklarını evde ve okulda yerine getirir.

18. Çocuk Haklarına Dair Sözleşmenin önemini kavrar.

ÈKariyer Bilinci Geliştirme (2-4); (3- 12,14)

4. Bir bireyin sahip olabileceği değişik rolleri belirtir.

12. Kişisel sorumluluğun ve iyi çalışma alışkanlıklarının önemini açıklar.

14. Aile üyelerinin birbirine bağlılıklarını, birlikte çalışmalarını ve sorumluluklarını açıklar.

ÈRehberlik ve Psikolojik Danışma (2-1); (3-4) 1. Bir grup içinde çeşitli rollerin önemini kabul eder.

4. Okuldaki sorumluluklarını bilir. 

` Rehberlik Servisi (Çocuk Hakları Sözleşmesi, rol, hak ve sorumluluk ilişkileri konusunda iş birliği yapılmalıdır).


 

 

H "Resimli Grafik Oluşturuyoruz" (Resimli grafikler kullanılarak sosyal grupların yapısı incelenir.) (1. kazanım)

H "Kampa Gidelim" (Büyüklerin bulunmadığı bir kamp ortamı tasarlanarak, beyin fırtınası ile öğrenciler tarafından kamp kuralları ve sorumlulukları belirlenir.) (2, 3. kazanım)

H "Sorumluluklarımız'' (Verilen durumlara ilişkin sorumluluklar belirlenir.) (2, 3. kazanım)

H " Sorumluluk" ( Evde, okulda ve sokaktaki sorumluluklara örnekler verilir.) (2, 3. kazanım)

H "Benim Haklarım" (Verilen durumlar -çalışan çocuklar, kız çocuklarının eğitimi vb.- Çocuk Hakları Sözleşmesindeki ilgili maddelerle ilişkilendirilerek tartışılır.) (4. kazanım)

Bu ünitede, öz değerlendirme formu, tartışma, eşleştirme türü ve açık uçlu sorular kullanılarak değerlendirme yapılabilir.

[!] Doğrudan verilecek beceri:

Yazılı anlatım


 

[!] Doğrudan verilecek değer: Sorumluluk

2.HAFTA 


 

3 

2.İçinde bulunduğu gruplar ile gruplara ait rolleri ilişkilendirir.

3.HAFTA 

3 

3.Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.

4. Çocuk olarak haklarını fark eder.


 

SÜRE 

ÖĞRENME ALANI: Kültür ve Miras    ÜNİTE: Adım Adım Türkiye 

 

AY 

HAFTA 

SAAT 

KAZANIMLAR

 

ARA DİSİPLİNLER ile

İLİŞKİLENDİRME 

DERS İÇİ VE DİĞER DERSLER ile İLİŞKİLENDİRME

ATATÜRKÇÜLÜK 

ETKİNLİKLER 

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME 

AÇIKLAMALAR 

 

4.HAFTA 

3 

1.Çevresindeki ve ülkemizin çeşitli yerlerindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve yapıtları tanır.

È
İnsan Hakları ve Vatandaşlık (5- 5,7)

5.Atatürk İnkılâplarının, insan haklarının ülkemizde gelişimi için önemli olduğunu fark eder.

7. Kadın ve erkeklerin cumhuriyetle birlikte yeni haklar elde ettiğini bilir. 

` 5. kazanım için Türkçe dersi: Görsel okuma. (2, 3, 6, kazanımlar)

` 5. kazanım için Matematik dersi "Çizgi Grafiği" alt öğrenme alanı (1,2. kazanım)

CBölgemizi Tanıyalım (Bölgesindeki doğal varlıklar konusunda ilişkilendirme yapılabilir).


 


 

[!] Atatürkçülükle ilgili konular (5,6-1,2,3,7,8,11,12,13,14); (6-4,5,9,16,17,18,19,20,21,22,23,24); (5-6)

H "Üç Taş Oyunu" (Ülkemizdeki doğal varlıklar ile tarihî mekân, nesne ve yapıtlarla ilgili soruları cevaplamaya yönelik bir oyun oynanır.) (1. kazanım)

H "Sanal Alan Gezisi" (Ülkemizdeki doğal varlıklar, tarihî mekânlar, nesneler, yapıtlar hakkında internet araştırması yapılır.) (1. kazanım)

v"Bir Gezi Yapalım" (Tarihî mekân, müze ve anıtlara gezi yapılır. Ör: Anıtkabir Gezisi.) (1. kazanım)

"Yerel tarih çalışması" (Çevredeki tarihî mekân, nesne ve yapıtlarla ilgili araştırma raporu hazırlanır.) (1, 3. kazanım)

H "Hikâye Okuma Bayramı" (Okuma etkinlikleriyle, seçilen hikâye, masal, efsane ya da destanlardaki kültürel izler fark edilir.) (2, 3, 4. kazanım)

H "Grafik Yorumluyoruz" (Grafiklerle Atatürk dönemi gelişmeleri yorumlanır '1923-1938'.) (5, 6. kazanım)

H "Film İzliyoruz" (Atatürk ve Cumhuriyet konulu filmler izlenir) (5, 6. kazanım)

H "Fotoğraf İnceliyoruz" (Fotoğraflar kullanılarak Cumhuriyet sonrası günlük yaşamdaki değişiklikler yorumlanır.)
(5, 6. Kazanım)

4 Bu ünitede, gözlem, öz değerlendirme formu, açık uçlu sorular, proje hazırlama, çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı eşleştirmeli testler, öğrenci ürün dosyası (portfolyo) kullanılarak değerlendirme yapılabilir.

[!] Doğrudan verilecek beceri: Görsel kanıt kullanma (nesne, minyatür, gravür, fotoğraf, karikatür, grafik, temsilî resim vb.)

[!] Doğrudan verilecek değer: Estetik

[!] Kültürel ögeler öğretilirken il yıllıklarından faydalanılır.

5.HAFTA 

3 

2.Ülkemizin çeşitli yerlerindeki kültürel özelliklere örnekler verir

6.HAFTA 

3 

3.Ülkemizin çeşitli yerleri ile kendi çevresinin kültürel özelliklerini benzerlikler ve farklılıklar açısından karşılaştırır.

 

7.HAFTA 

3 

4.Kültürel ögelerin, insanların bir arada yaşamasındaki önemini açıklar.  

8.HAFTA

3 

5.Kanıt kullanarak Atatürk inkılâplarının öncesi ile sonrasındaki günlük yaşamı karşılaştırır.

6.Atatürk inkılâplarıyla ilkelerini ilişkilendirir


 

SÜRE 

ÖĞRENME ALANI: İnsanlar, Yerler ve Çevreler    ÜNİTE: Bölgemizi Tanıyalım 

 

AY 

HAFTA 

SAAT 

KAZANIMLAR

ARA DİSİPLİNLER ile

İLİŞKİLENDİRME 

DERS İÇİ VE DİĞER DERSLER ile İLİŞKİLEN-DİRME 

ATATÜRKÇÜLÜK

 

ETKİNLİKLER 

ÖLÇME ve DEĞERLEN-DİRME 

AÇIKLAMALAR 

 

9.

HAFTA 

3 

1.Türkiye'nin kabartma haritası üzerinde yaşadığı bölgenin yüzey şekillerini genel olarak tanır.

È Afetten Korunma ve Güvenli Yaşam (7- 5, 6, 10, 11)


 

6. Posterler hazırlayarak toplumun bu konuda bilgilenmesine destek verir.

10. Farklı mekânlarda bir deprem sırasında yapılması gerekenleri tartışır.
11. Deprem sırasında yapılması gerekenleri, deprem tatbikatında uygular.

` 2. kazanım için Fen ve Teknoloji dersi "Maddenin Değişimi ve Tanınması" ünitesi (1.1 ve 1.5 kazanımları)

` 3. kazanım için Matematik dersi "Doğal Sayılarla Toplama İşlemi" alt öğrenme alanı (4. kazanım )

` 3. kazanım için Matematik dersi "Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi" alt öğrenme alanı (4. kazanım )

 

H "Kabartma Harita Yapalım" (Basit malzemeler kullanılarak yüzey şekillerini gösteren kabartma harita yapılır.) (1. kazanım)

H "Turist Rehberi Olalım"(Bölgesinin genel özelliklerini anlatan bir kitapçık hazırlanır.) (1, 2, 3, 4, 5. kazanım)

v"Bölgemizi Tanıyalım" (Yaşadıkları bölgede belirlenen bir yere gezi düzenlenir.) (3, 4. kazanım)

H "Kızılırmak Türküsü" (Aşık Veysel'in Kızılırmak Türküsü doğal afet bilgisi çerçevesinde incelenir.) (2 ve 6. kazanım)

H "Fotoğrafların Dili" (Bölgenin coğrafi özelliklerini yansıtan resim veya fotoğraflar incelenir.) (3, 4, 5. kazanım)

H "İnternette Araştırıyoruz" (Bölge ile ilgili çeşitli bilgiler ve fotoğraflar araştırılır.)(3, 4, 5, 6. kazanım)

"Geçmişten Günümüze" (Bölgesinde sıkça görülen bir afet ile ilgili sözlü tarih çalışması yapılır.)
(6. kazanım)

H "Film İzliyoruz" (Deprem konulu filmler izlenir.) (5, 6. kazanım)

H "Deprem Tatbikatı" (Deprem tatbikatı yapılır.) (7, 8. kazanım)

H "Sınıf Tahliye Çantası Hazırlama" (8. kazanım)

Bu ünitede, gözlem, öz değerlendirme formu, açık uçlu sorular, proje hazırlama, performans değerlendirme, kavram haritası hazırlama çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı testler kullanılarak değerlendirme yapılabilir.

[!] Yaşadığı bölge ile coğrafî bölge kastedilmektedir.

[!] Sözlü ve yazılı kültür ögeleri olarak türkü, şarkı, mâni, masal vb. verilecek. (6. kazanım)

[!] Nüfusun yoğun olarak bulunduğu yerler resimli bir harita üzerinde verilir.( 3. kazanım)


[!] Yaşanılan bölgede sıkça görülen bir afet seçilecektir. (5,6 ve 7. kazanım )

[!] Deprem Haftası ile ilişkilendirilecektir.(5,6 ve 7. kazanım)

[!] Doğrudan verilecek beceri: Gözlem

[!] Doğrudan verilecek değer: Doğal çevreye duyarlılık

10. HAFTA

3 

2.Yaşadığı bölgede görülen iklimin, insan faaliyetlerine etkisini, günlük yaşantısından örnekler vererek açıklar.

 

11.HAFTA 

3 

3.Yaşadığı bölgedeki insanların yoğun olarak yaşadıkları yerlerle coğrafi özellikleri ilişkilendirir.


 

4.Yaşadığı bölgedeki insanların doğal ortamı değiştirme ve ondan yararlanma şekillerine kanıtlar gösterir.

12.HAFTA 

3 

5.Yaşadığı bölgede görülen bir afet ile bölgenin coğrafi özelliklerini ilişkilendirir.


 

6.Kültürümüzün sözlü ve yazılı ögelerinden yola çıkarak, doğal afetlerin toplum hayatı üzerine etkilerini örneklendirir.

13. HAFTA

3 

7.Yaşadığı bölgede görülen doğal afetlere neden olan uygulamaları fark eder.


 


 

SÜRE 

ÖĞRENME ALANI: Üretim, Dağıtım ve Tüketim    ÜNİTE: Ürettiklerimiz

 

AY 

HAFTA 

SAAT 

KAZANIMLAR 

ARA DİSİPLİNLER ile

İLİŞKİLENDİRME 

DERS İÇİ VE DİĞER DERSLER ile İLİŞKİLENDİRME 

ATATÜRKÇÜLÜK 

ETKİNLİKLER 

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME 

AÇIKLAMALAR 

 

14.HAFTA 

3 

1.Yaşadığı bölgedeki ekonomik faaliyetleri fark eder.

ÈGirişimcilik (1-27); (3-28) 27.Yaşadığı bölgedeki kaynakları araştırır.

28.Yaşadığı bölge içinde ekonomik dayanışmayı fark ederler

È Kariyer Bilinci Geliştirme (3-11) 11. Kendi yerel çevresinde bulunan meslekleri belirler.

ÈRehberlik ve Psikolojik Danışma(2,3- 6) 6. Meslek seçimini etkileyen faktörleri açıklar.


 

C "Bölgemizi Tanıyalım" ünitesiyle bölgenin coğrafî özellikleri ilişkilendirilir.

 

v"Bir Gezi Yapalım" (Yakın çevredeki bir üretim merkezine inceleme gezisi yapılır.) (1, 2, 3, 4. kazanım)

H "İnternette Araştırıyoruz" (Bölgedeki bir ekonomik faaliyete ilişkin internet araştırması yapılır.) (1. kazanım)

H "Röportaj Yapıyoruz" (Bir meslek sahibi ile mesleği üzerine röportaj yapılır.) (3. kazanım)

H "Hayat Haritası" (Çevresindeki veya Türkiye'deki bir girişimcinin hayat haritası çıkarılır.) (5. kazanım)

"Yapıyorum, Satıyorum" (Bir ürün tasarlanarak onu en iyi şekilde pazarlama projeleri yapılır.) (6, 7. kazanım)

Bu ünitede, gözlem, öz değerlendirme formu, açık uçlu sorular, proje, çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı testler kullanılarak değerlendirme yapılabilir.

[!] Girişimciliğin ekonomik sürece etkisi vurgulanır. (5. kazanım)

[!] Doğrudan verilecek beceri:Basit istatistik verileri okuma

[!] Doğrudan verilecek değer: Çalışkanlık

15.HAFTA 

3

2.Yaşadığı bölgedeki ekonomik faaliyetler ile coğrafî özellikleri ilişkilendirir.

 

16.HAFTA 

3

3.Yaşadığı bölgedeki ekonomik faaliyetlere ilişkin meslekleri belirler.  

17.HAFTA 

3

4.Yaşadığı bölgedeki ekonomik faaliyetlerin ülke ekonomisindeki yerini değerlendirir.

5.Ekonomideki insan etkisini fark eder. 

18.HAFTA 

3

6.Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.

7.İş birliği yaparak üretime dayalı, yeni fikirler geliştirir.


 


 

SÜRE 

ÖĞRENME ALANI: Bilim, Teknoloji ve Toplum    ÜNİTE: Gerçekleşen Düşler

 

AY 

HAFTA 

SAAT 

KAZANIMLAR 


 

ARA DİSİPLİNLER ile

İLİŞKİLENDİRME 

DERS İÇİ VE DİĞER DERSLER ile İLİŞKİLENDİRME 

ATATÜRKÇÜLÜK 

ETKİNLİKLER 

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME 

AÇIKLAMALAR 

 

19.HAFTA

3 

1.Buluşlarla teknolojik gelişmeleri ilişkilendirir 

Èİnsan Hakları ve Vatandaşlık (2,3-12)

12. Bilimsel çalışmalara ve çalışmaları yapan kişilere saygı duyar.

` 5. kazanım için Türkçe dersi "Okuma" öğrenme alanı; Tür, yöntem ve tekniklere uygun okuma. (9. kazanım)

C Adım Adım Türkiye (Toplumsal hayat çerçevesinde buluşlar ve teknolojik gelişmeler ile çevrenin kültürel özellikleri arasında ilişki kurulur.)

 

"Röportaj Yapıyoruz" (Bazı buluş ve teknolojik gelişmelerden önce gündelik hayatın nasıl olduğuna dair aile büyükleri ile röportaj yapılır.) (1, 2. kazanım)

H "Olmasaydı, Ne Olurdu?" (Bir alet veya ürünün günlük hayatımızda olmadığı varsayılan bir durum hakkında beyin fırtınası yapılır.) (1, 2. kazanım)

H "Nereden Nereye" (Teknolojik gelişmelerin toplum hayatımıza etkilerini ortaya koyan beyin fırtınası yapılır.) (2. kazanım)

H "Düşlerini Gerçekleştirenler" (Bir bilim insanının hayatı hakkında araştırma raporu yazılır.) (3. kazanım)

H "Atatürk ve Bilim" (Atatürk'ün bilim ve teknoloji konusundaki sözleri ve bilimsel çalışmaları araştırılır.) (4. kazanım)

H "Cesur Yürek" (Bir bilim insanının biyografisi incelenir.) (3, 5, 6. kazanım)

H "Emeğe Saygı" (Bilim insanlarının emeklerine saygıyı anlatan bir hikâye yazılır.) (6. kazanım)

Bu ünitede, gözlem, öz değerlendirme formu, açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı, eşleştirme testler, öğrenci ürün dosyası (portfolyo), tutum ölçeği kullanılarak değerlendirme yapılabilir

[!] Öğrencinin çevresinde gördüğü ve günlük yaşamında kullanabileceği teknolojik ürünler ele alınacaktır.(2. kazanım)

[!] Doğrudan verilecek beceri: Kütüphane ve referans kaynakları kullanma

[!] Doğrudan verilecek değer: Akademik dürüstlük

20.HAFTA

3 

2.Buluşların ve teknolojik gelişmelerin toplum hayatımıza etkilerini tartışır.

21.HAFTA


 

3 

3.Buluş yapanların ve bilim insanlarının ortak özelliklerinin farkına varır.

4.Kanıtlara dayanarak, Atatürk'ün bilim ve teknolojiye verdiği önemi gösterir.

 

22.HAFTA


 


 


 


 

3


 


 

5.Bilim ve teknoloji ile ilgili, düzeyine uygun süreli yayınları tanır ve izler.

6.Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.


 

SÜRE 

ÖĞRENME ALANI: Gruplar, Kurumlar ve Sosyal Örgütler    ÜNİTE: Toplum İçin Çalışanlar 

 

AY 

HAFTA 

SAAT 

KAZANIMLAR 


 

ARA DİSİPLİNLER ile

İLİŞKİLENDİRME 

DERS İÇİ VE DİĞER DERSLER ile İLİŞKİLENDİRME 

ATATÜRKÇÜLÜK 

ETKİNLİKLER

ÖLÇME ve DEĞERLEN-DİRME 

AÇIKLAMALAR 

 

23.HAFTA

3 

  1. Toplumun temel ihtiyaçlarıyla bu ihtiyaçlara hizmet eden kurumları ilişkilendirir.

È İnsan Hakları ve Vatandaşlık (1, 2, 3, 4, 5 – 39, 40, 41)

39. Sivil toplum kavramının önemini kavrar.

40. Sivil toplum örgütlerinin çalışmalarının yasal olduğunu bilir.

41. Yakın çevresindeki sivil toplum örgütlerinin faaliyetlerinin farkında olur.

C Bölgemizi Tanıyalım (Doğal afetler ve toplum hayatımıza etkileri ile ilişkilendirilir.)

 

H "Ben Bir Grafikerim" (Bir kurumla ilgili amblem, afiş veya poster tasarlanır.) (1, 2. kazanım)

H "Film İzliyoruz" (Sivil toplum kuruluşlarının etkinlikleri ile ilgili filmler izlenir.) (2, 3, 4, 5. kazanım)

H "Bilinçlendirme Kampanyası" (Katılım bilinci ve toplumsal duyarlılığı geliştirmeye yönelik herhangi bir konu/sorun ile ilgili bilinçlendirme kampanyası düzenlenir.) (4, 5. kazanım)

H "Ne Yapabiliriz?" (Seçilen sivil toplum kuruluşunun yapmış olduğu bir etkinlik değerlendirilir.) (3, 4, 5. kazanım)

v "Bir Gezi Yapalım" ( Bir sivil toplum kuruluşuna veya kuruma gezi düzenlenir.) (2, 4. kazanım)

H "Hayaller Gerçek Oldu" (Farklı iki amatör tiyatro grubunun çalışmaları değerlendirilerek işbirliği ve sosyal katılımın önemi vurgulanır.) (4, 5. kazanım)

"Kaynaklardan Araştıralım" (Dernek, oda, vakıf, örgüt, katılım gibi ünitede geçen kavramlar araştırılır.) (Tüm kazanımlar)

Bu ünitede, gözlem, öz değerlendirme formu, proje, öğrenci ürün dosyası (portfolyo) kullanılarak değerlendirme yapılabilir. 

[!] Doğrudan verilecek beceri: Sosyal katılım

[!] Doğrudan verilecek değer: Dayanışma

[!] Özellikle eğitim, sağlık ve çevre ile ilgili sivil toplum kuruluşları vurgulanır.


 

24.HAFTA

3 

  1. Kurumların insan yaşamındaki yeri konusunda görüş oluşturur.
  2. Sivil toplum kuruluşlarını etkinlik alanlarına göre sınıflandırır.

25.HAFTA

3 

  1. Sivil toplum kuruluşlarının etkinliklerinin sonuçlarını değerlendirir.

26.HAFTA

3 

  1. Bireylerin rolleri açısından sivil toplum kuruluşlarını resmî kurum ve kuruluşlarla karşılaştırır.


 

 

SÜRE

ÖĞRENME ALANI: Güç, Yönetim ve Toplum    ÜNİTE: Bir Ülke, Bir Bayrak 

 

AY 

HAFTA 

SAAT 

KAZANIMLAR 

ARA DİSİPLİNLER ile

İLİŞKİLENDİRME 

DERS İÇİ VE DİĞER DERSLER ile İLİŞKİLENDİRME 

ATATÜRKÇÜLÜK

 

ETKİNLİKLER 

ÖLÇME ve DEĞERLEN-DİRME 

AÇIKLAMALAR 

 

27.HAFTA 

3 

  1. Toplumsal yaşamı düzenleyen yasaların varlığını ve önemini fark eder.

Èİnsan Hakları ve Vatandaşlık (1- 16); (3-42); (4- 35,36,37); (5-17)

16. Hukuk kurallarının toplumsal yaşamı kolaylaştıran bir değerler sistemi olduğunu kabul eder.

42. Merkezî yönetimin hangi birimlerden oluştuğunu bilir.

35. Demokrasi ve ilkelerinin önemini kavrar.

36. Demokrasinin insan hakları için vazgeçilmez bir değer taşıdığını takdir eder.

37. Demokrasinin temelinin özgürlük ve eşitliğe dayandığını bilir.

17. T.C. Anayasasının varlığının farkına varır.

ÈRehberlik ve Psikolojik Danışma (1-5 )

5. Kuralların insan hayatındaki önemini kavrar.

C Toplum İçin Çalışalar ünitesi (Toplumun ihtiyaçları ile merkezî ve merkeze bağlı yönetim birimleri ilişkilendirilir.

` 1. kazanım için Matematik dersi "Olasılık" alt öğrenme alanı (3. kazanım )

[!] Atatürkçülükle ilgili konular (5-15); (1-25)

H "İnternette Araştırıyoruz" (Merkezî yönetim birimlerinin tanıtıldığı sitelerden araştırma yapılır.) (1. kazanım)

H "Hükumet Kurma" (Cumhurbaşkanının ve bazı bakanlıkların temel görevlerini kavratma amaçlı drama çalışması yapılır.) (3. kazanım)

H "Okul Meclisi" (Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesine uygun olarak meclis oluşturulur.) (3, 4. kazanım)

H "Okul (Sınıf) Sözleşmesi" (Okul kurulunun belirlediği öğrencilerle okuldaki demokratik haklarla ilgili sözleşme hazırlama çalışması yapılır.) (1, 4. kazanım)

H "Sınıf Anayasası" (Sınıf içerisinde öğrenciler tarafından sınıf ve okul kurallarını içeren bir sınıf anayasası hazırlanır.)
(5. kazanım)

v "Mehmet Akif Ersoy Evi Gezisi" (İstiklâl Marşı'mızın yazarı Mehmet Akif Ersoy'un evine gezi yapılır.) (5. kazanım)

"Bayrağımızın Tarihi" (Ulusal egemenlik sembollerimizden bayrağımızın tarihi hakkında araştırma yapılır. ) (5. kazanım)

H "Sözlük Çalışması" (Yasa, anayasa, yetki, merkezî yönetim, bakan, bakanlık kavramları araştırılır.) (Tüm kazanımlar)

Bu ünitede, gözlem, öz değerlendirme formu, açık uçlu sorular, proje, çoktan seçmeli, kısa cevaplı, boşluk doldurmalı, eşleştirmeli testler kullanılarak değerlendirme yapılabilir.

[!] Merkeze bağlı yönetim birimleri olarak kaymakamlık ve valilik ele alınır. (2. kazanım)

[!] Devletin temel görevlerinde eğitim, adalet, sağlık ve güvenlik konuları ele alınır. (3. kazanım)

[!] Merkezî yönetim birimleri olarak İç İşleri, Dış İşleri, Millî Eğitim, Sağlık, Adalet, Kültür ve Turizm Bakanlıkları verilerek temel görevleri ele alınır.


 

[!] Doğrudan verilecek beceri: Basılı ve görsel kullanma ve değerlendirme (5N 1K Formülü)

[!] Doğrudan verilecek değer: Adil olma, bayrağa ve İstiklâl Marşı'na saygı kaynakları (gazete, televizyon vb.)

28.HAFTA 

3 

  1. Yaşadığı yerdeki merkeze bağlı yönetim birimleri ile bu birimlerin temel görevlerini ilişkilendirir.

29.HAFTA 

3 

  1. Merkezî yönetim birimlerini tanıyarak bu birimleri temel görevleriyle ilişkilendirir.

30.HAFTA 

3 

  1. Demokratik yönetim birimlerindeki yetki ile ulusal egemenlik arasındaki ilişkiyi açıklar.
 

31.HAFTA 

3 

  1. Ulusal Egemenlik ve bağımsızlık sembollerine değer verir.    


 


 

SÜRE 

ÖĞRENME ALANI: Küresel Bağlantılar    ÜNİTE: Hepimizin Dünyası

 

AY 

HAFTA 

SAAT 

KAZANIMLAR 

ARA DİSİPLİNLER ile

İLİŞKİLENDİRME 

DERS İÇİ VE DİĞER DERSLER ile İLİŞKİLENDİRME 

ATATÜRKÇÜLÜK 

ETKİNLİKLER 

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME 

AÇIKLAMALAR 

 

32.

. HAFTA 

3 

  1. Dünya çocuklarının ortak yönlerini ve ilgi alanlarını fark eder.
 

` 3. kazanım için Türkçe dersi "Konuşma" öğrenme alanı, Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma. (2.kazanım)

` 4. kazanım için Matematik dersi "Geometrik Cisimler" alt öğrenme alanı (1.kazanım)


C Ürettiklerimiz (Çevremizdeki ekonomik faaliyetler konusuyla ilişkilendirilir.)

C Adım Adım Türkiye (Ülkemizin kültürel özellikleri ortak miras ve turizm konusu ile ilişkilendirilir.)

[!] Atatürkçülükle İlgili Konular (1,2,3,4,5,6 -10)

H "Film İzliyoruz" (Çocuk filmleri ya da turizmle ilgili belgesel filmler izlenir.)
(1, 6. kazanım)

H "Eşyanın Yolculuğu" (Öğrenci tarafından kullanılan herhangi bir eşyanın üretildiği yerden bize ulaşana kadar geçen öyküsünü anlatan bir metin hazırlanır). (2, 3. kazanım)

H "Harikalar Diyarı" (Çeşitli malzemeler kullanılarak dünya ortak mirasına ait nesnelerin maketleri yapılır.)
(4,5. kazanım)

v "Mimar Sinan'ın Eserlerini Tanıyoruz" (Ortak mirasımızdan tarihi eserleri tanıtmak amacıyla bir gezi düzenlenir.) (4, 5. kazanım)

H "Sanal Alan Gezisi" (İnternette ortak miras konulu sanal alan gezisi yapılır.) (5. kazanım)

Bu ünitede, gözlem, öz değerlendirme formu, açık uçlu sorular, proje hazırlama, çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı, eşleştirmeli testler, öğrenci ürün dosyası (portfolyo), tutum ölçeği kullanılarak değerlendirme yapılabilir.

[!] Çocuk klasikleri, çizgi filmler, sinema, spor, müzik, bilgisayar oyunları vb. konulardan örnekler seçilerek eleştirel düşünme etkinlikleri yapılır. (1. kazanım)

[!] Ortak miras ögelerinden somut olanlar ele alınır. (4. kazanım)

[!]Doğrudan verilecek beceri: Olgu ve düşünceleri ayırt etme

[!] Doğrudan verilecek değer: Tarihsel mirasa duyarlılık

33.

HAFTA 

3 

  1. Ülkeler arasında ekonomik alışveriş olduğunu fark eder.

34.

HAFTA 

3 

  1. Ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerde iletişim ve ulaşım teknolojisinin etkisini tartışır.
 

35.HAFTA 

3 

  1. Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras ögelerine örnekler verir.

36.HAFTA 

3 

  1. Ortak mirasın tanınmasında turizmin yerini fark eder.


 

  1. Turizmin uluslararası ilişkilerdeki yeri konusunda bakış açısı geliştirir.


 


 

Sabri GEZER Ali Galip DURAN


Ders Öğretmeni Okul Müdürü

20 / 09 / 2010

Uygundur.

Hiç yorum yok: